Skip to main content

FedericaX: Zoologia

Comprendere gli animali e i sistemi naturali, attraverso il filo conduttore dell’evoluzione. Un viaggio da percorrere con l’entusiasmo di un bambino e la professionalità di uno studioso.

5 weeks
4–6 hours per week
Self-paced
Progress at your own speed
Free
Optional upgrade available

There is one session available:

After a course session ends, it will be archivedOpens in a new tab.
Starts Mar 19
Ends Dec 31

About this course

Skip About this course

La zoologia è la conoscenza degli animali, i nostri coinquilini. Ci sono centinaia di specie animali che interagiscono insieme a noi in una relazione di comunità o ecosistema. Questo corso di Zoologia è una passeggiata nei temi propri della materia come elemento culturale essenziale per il biologo, il naturalista e chiunque si occupi della vita. Scopriremo la zoologia attraverso gli animali, cercheremo di conoscerli dal punto di vista della biologia riproduttiva, dell’evoluzione, del loro comportamento e inserimento nell’ecosistema. Diversi esempi ti accompagneranno nella comprensione di questo affascinante mondo, indirizzandoti nella giusta modalità di porsi di fronte alla natura, per la comprensione scientifica ed emozionale.

Zoology is about understanding animals, our neighbours on planet earth. There are hundreds of species that interact with us in diverse communities and ecosystems. This course is a journey through a subject that is essential to any Biologist, Naturalist and Life Scientist. Our approach to zoology is through a knowledge of animals, their evolution, behaviour, reproductive systems and place in the ecosystem. Exploration of this fascinating world is through concrete examples which lead to an understanding of nature which is emotional as well as scientific.

At a glance

  • Language: Italiano
  • Video Transcript: Italiano
  • Associated skills:Reproductive Physiology, Enthusiasm, Zoology, Ecosystem Science, Professionalism, Biology

What you'll learn

Skip What you'll learn

Il corso ha l’obiettivo di conoscere nel dettaglio le strategie riproduttive ed altre funzioni fisiologiche nel contesto ambientale in cui avvengono; la speciazione ed i meccanismi di classificazione delle specie animali

The course enables learners to develop a detailed understanding of reproductive strategies and other physiological functions in context; speciation and classification mechanisms for animal species

Interested in this course for your business or team?

Train your employees in the most in-demand topics, with edX For Business.