Skip to main content

FedericaX: Strategie di produzione e sistemi di logistica

Una risposta alle necessità degli studenti che vogliono rafforzare la conoscenza e la comprensione degli aspetti manageriali e tecnici collegati ai processi produttivi e logistici.

5 weeks
6–8 hours per week
Self-paced
Progress at your own speed
Free
Optional upgrade available

There is one session available:

After a course session ends, it will be archivedOpens in a new tab.
Starts Mar 28
Ends Dec 31

About this course

Skip About this course

La gestione della produzione e della logistica è una materia di natura multidisciplinare, e questo corso si propone di dare rilievo alle problematiche di natura manageriale, senza per questo sminuire l’importanza degli aspetti più propriamente tecnologici e matematico-statistici.
La parte iniziale del corso presenta una descrizione dei sistemi di produzione, e delle strategie di produzione e di logistica. Il corso prosegue con le tecniche di previsione di supporto al Manufacturing e successivamente approfondisce il tema della programmazione della produzione, della gestione dei materiali cosiddette a stock e del controllo di qualità. La gestione della logistica e le scelte di outsourcing logistico assumono un ruolo centrale nel corso. Infine, il corso si completa con alcune lezioni monografiche, tenute da manager della produzione, racconti di casi empirici fatti da testimonial d'eccezione, su Kaizen, lean production, ed e-procurement.

Operations and logistics management is a multi-disciplinary subject, and this course highlights management issues without neglecting the more technological and mathematical-statistical aspects.
The first part of the course describes production systems, and production and logistics strategies. It moves on to planning manufacturing support before looking at scheduling production, stock management and quality control in more detail. Logistics management and outsourcing choices play a key role in the course. The course finishes with lessons focusing on special topics, like Kaizen, lean production and e-procurement, where specific case-studies are presented by experts in the field.

At a glance

  • Language: Italiano
  • Video Transcript: Italiano
  • Associated skills:Quality Control, Production Systems, Outsourcing, Logistics Strategy, Production Planning, Forecasting, Artificial Intelligence, Lean Manufacturing, Logistics Management, Stock Management, Planning

What you'll learn

Skip What you'll learn

Oltre al management aziendale, si approfondiranno specifiche questioni:
• i sistemi di produzione;
• le tecniche di programmazione della produzione in base al fabbisogno;
• la gestione della logistica;
• le scelte di outsourcing.

In addition to industry management, the following topics will be explored:

  • production systems;
  • techniques for scheduling production according to need;
  • logistics management;
  • outsourcing choices

Interested in this course for your business or team?

Train your employees in the most in-demand topics, with edX For Business.