Skip to main content

FedericaX: Disegno tecnico industriale

Impara a trasferire le tue idee su una tavola bidimensionale, a disegnare a mano libera, e a riconoscere i particolari meccanici e il loro funzionamento.

10 weeks
8–10 hours per week
Self-paced
Progress at your own speed
Free
Optional upgrade available

There is one session available:

After a course session ends, it will be archivedOpens in a new tab.
Starts Mar 19
Ends Dec 31

About this course

Skip About this course

Il disegno tecnico è una trascrizione del pensiero. È una forma di comunicazione non verbale che si esprime attraverso il significato del segno stesso o delle convenzioni che a esso vengono attribuite.

In questo corso di Disegno tecnico industriale potrai comprendere gli strumenti ed i metodi del disegno progettuale. Sarai accompagnato nello studio da personaggi quali Hockam, Galilei, Leonardo, Sherlock Holmes e Diabolik, che ti guideranno nell’approfondimento dei temi trattati con esempi e richiami diretti. La presentazione di casi studio che spaziano dal rilievo dal vero alla stampa 3D, all’impiego della Realtà Virtuale in progettazione, ti supporterà nella comprensione dei concetti. Le lezioni sono realizzate per darti la possibilità non solo di studiare e apprendere gli elementi chiave della disciplina ma soprattutto di interagire con i modelli oggetto di studio, per comprenderne meglio le caratteristiche e verificare al termine di ogni lezione il livello di apprendimento.

Engineering drawing

Technical drawing is a way of transcribing athought. It is a form of non-verbal communication expressed through the marks and lines on the paper and the conventions attached to them.

This technical drawing course teaches you about the tools and methods used in industrial design. Famous personalities will accompany you along the way, people like Hockam, Galileo, Leonardo, Sherlock Holmes and Diabolik, who will illustrate specific topics in more depth with practical examples. Case studies clarify key concepts and range from surveying to 3D printing to using virtual reality. The lessons will enable you to understand key elements in the field, interact with the various models presented, and test your learning at each stage.

At a glance

  • Language: Italiano
  • Video Transcript: Italiano
  • Associated skills:Technical Drawing, Drawing, Transcribing, Non-Verbal Communication, Industrial Design, Additive Manufacturing (3D Printing), Surveying, Virtual Reality, Presentations

What you'll learn

Skip What you'll learn
  • rappresentare a mano libera
  • interpretare un disegno meccanico
  • la tecnica delle proiezioni ortogonali
  • metodi di proiezione ortogonale
  • elementi di disegno di un prodotto industriale dallo schizzo al concetto virtuale

  • freehand drawing

  • how to read mechanical drawings

  • orthogonal projection methods

  • components of product design from sketch to virtual concept

Interested in this course for your business or team?

Train your employees in the most in-demand topics, with edX For Business.